‘…Ik sta regelmatig versteld van de wijze inzichten van mijn kinderen en van hun creativiteit en filosofische instelling. Niemand heeft ze hoeven op te dragen na te denken
over hoe het leven in elkaar steekt en waarom we hier op aarde zijn; dat komt van binnenuit, een diepmenselijke behoefte en een groot, universeel, aangeboren talent.
Wel is het uitermate waardevol en belangrijk dat ze daarin begeleid worden door mensen die zich open durven stellen, die meedenken en naar ze luisteren en ze zien voor
wie ze zijn, ze serieus nemen en ten volste vertrouwen.
Als ouder streef ik ernaar zo iemand te zijn en eigenlijk verwacht ik niets minder
van de andere volwassenen in het leven van mijn kinderen. Op De Vrije Ruimte vind ik, in
alle diversiteit, gelijkgestemden en de gelegenheid dezelfde taal te spreken, die van de
Living Values.’

Anik, moeder op De Vrije Ruimte, Den Haag

‘Regelmatig ben ik ontroerd door wat kleine kinderen hier in mijn groep, kunnen zeggen tegen elkaar, tegen mij, recht uit het hart. Ik ondersteun dat in mijn houding en benadering van de kinderen met de waarden van Living Values.’

Corry van der Goes, kleuterleidster Kwintsheul

‘Living Values werkt echt. Ik had er aanvankelijk veel twijfels over. En ik was niet de enige. De meeste leerkrachten hier op school zeiden: nee, dit gaat echt niet werken. Je kunt op zo’n grote school echt niet de staf, de leerlingen en iedereen waarderen en alleen maar aardig en op een positieve manier met elkaar omgaan. Maar het werkte wèl. Het werkt! …en wij zijn daardoor betere mensen geworden…’

Leerkracht American School, Kuwait